Ardi Beltza


Orain jarraituko dugu Euskal Kulturaren gurdia bultzatzen.
Ea zer bururatzen zaigun. Ba begira, sartuko dugu makinan, nik idatzi nuen lehen edo bigarren Poesia.
Hau zuzen zuzenean bihotzetik atera zen. Ez nuen ezer pentsatu.

ARDI BELTZA

Sua.
Eguzkia.
Lurra.
Ura.
Haizea.
Haragia.

Haragia.
Asmoa.
Arra.
Emea.
O + 1.
Gizona.

Gizona.
Gizartea.
Lana.
Dirua.
Sistema.
Ardia.

Ardia
Zelaia.
Belarra.
Borda.
Artzaia.
Txakurra.

Txakurra
Errepresioa.
Beldurra.
Artaldea.
Ardi txuriak.
Ardi beltza.

Ardi beltza,
bakarra,
gogorra,
artzairik behar ez duena,
bere erabakiak,
berak hartzen dituelako.

Pozik ibiltzen da zelaian
lagunekin elkarrekin jolasten,
zoriontsua da bizitzen
artzaiari kasorik egin gabe.
Bigarren txakurra ekarri arren,
nahi duen tokitik jaten du belarra.

Ardi txuriak bilduta daude,
ardi beltza bakarrik,
artzaia dirua kontatzen,
txakurrak hortzak zorrozten,
gaur ere saiatuko dira,
beltza txuritzen.

Ardi beltza odoletan dago,
txakurrek lepotik koska egin diote
eta artzaiak terrorista deitu dio,
baino beltza jarraitzen du zutik,
ez du kolorea aldatu nahi,
bestela ez legoke artalderik.

Gure laguna hiltzen ari da,
triste eta pozik,
ba dakielako egun batean,
ardi denak beltzak izago direla.
Egun horretan ez dira egongo,
ez artzairik eta ez txakurrik.

Gaztetan orain baino beroa nintzen eta horrelakoa izan behar da, erdizka ez da ezer izan behar.
Maiatzaren hasieran gaude, Larunbata da, bertso batzuk satzeko ordua da. Ea asmatzen dugun eta ez baldin ba dugu asmatzen, beste egun batean izango da.

BEGIRATZEN KANTARI

Ari naiz bizia begiratzen
nahi dut ikusi ondo argia
baina nahi dudana ez dut lortzen
ikuitu azalari mamia.

Nahi nuke ikusi urrutira
begiekin zulatu azala
baina begiak makalak dira
ezin dute argitu itzala.

Gaizki ikusten dut nik mundua
argia ez da inon ageri
hau da itzalaren erreinua
kobazulo handi bat dirudi.

Askotan egoten naiz pentsatzen
laister piztuko dela egia
baina ikusten naiz lurpertazen
ikusi gabe egunsentia.

Pertsona beti da ezjakina
nahiz ikasten igaro bidea
ez bait da izan inoiz berdina
begiratzea ta ikustea.

Bizian nahi nuke dena jakin
nahiz ez eduki itxaropena
kezkatzen naiz galdera honekin
nola jakin ikasten ez dena?

Nahiz eta gauz asko ez ikasi
ikasi dut garrantzitsuena
naizen bezela gustora bizi
eta izan beti ni naizena.


Ez nengoen oso alai hori idatzi nuenean, baina…..bizia hala da. Egunero ez dugu izaten animo berdina, egun batzuk nahiko tristeak izaten dira eta hoiek ere, bizi egin behar ditugu.
------------------------------------------------------------------------------------------------
hurrengoa : Malko guztiak lehortzen dira