Biriatun gogoratzen.


BEDERATZIGARREN ATALA

Oso triste bizi naiz eta egoera honek aldatu egin behar du. Ezin dut Patrixirekin haserre egon, neretzat lagun garrantzitsua da.
Egia da, hasieran lotsa ematen zidala hona etortzea, baina iragana da, gaur ostirala da,
Maiatzaren 14, Biriatun gaude, Bidasoaren ertzean, eguraldia primerakoa eta laister
Patrixi ezkonduko da.
Bere senargaia potentea da, itxura oso ona dauka, beno ni ez naiz gehiegi hurbildu, asto pila dago inguruan eta ez da erreza ikustea, milioi bat euli ba daude hemen, eskerrak beste aldean daudela. Bakarrik etorri naiz, nahiago izan du bakarrik etortzea, Eulien mundua oso zaila da ulertzen.
Lehen elkarhizketa bat entzun dut, fijatu zaitez lagun, Euliak ze xamur eta ze garbi ikusten duten dena.

Euli gazte batek galdetu dio, bera baino urte batzuk gehiago duenari :
--Zuk sinisten duzu mirariekin? Adibidez sinisten duzu, Jesukristok bi arrainekin eta bi ogirekin egin zuena?

--Bai, zeren orain
mirari handiagoak egiten dira.
Jesukristok behin egingo zuen hori,
baina langabetuen emazteak,
egunero ipintzen dute su gainean
lapiko hutsa
eta bazkaltzeko orduan,
lapikoa janariz beteta dago.
Hori bai dela miraria!
Elizak badaki
mirari horren berri,
baina ez dakit zergatik dagoen isilik.


Konturatu zara lagun, ze erantzun eman duen Euli horrek? Eskola sekula zapaldu gabe...
Iruditzen zait biziak gehiago erakusten duela, eskolak baino.
Neri pila gustatu zait elkarhizketa hori eta noski, jarraitu dut belarria luzatzen.
Patrixiren senargaiak, ba ditu lengusu batzuk urdinak, hemen Biriatun sekulako nobedadea izan da. Hemen ez da sekula asto urdinik ikusi eta noski, batzuk erabat harritu dira eta hor sortu da eztabaida.
Etorri berri den Euli bati, beste batek galdetu dio :
--Zuk zer pentsatzen duzu arrazismoari buruz?
Segundo gutxi behar izan ditu hau erantzuteko.

Europan ez gara arrazistak,
ez gara txuriak edo beltzak,
gara,
aberatsak edo txiroak.
Besterik gabe.
Dirudunen demokrazian
dirua da
gizakiari kolorea ematen diona.

Erantzun hori ez da denen gustokoa izan eta ze sestra antolatu den! Eskerrak festa hasi gabe zegoela, bestela ez dakit nola bukatuko zuen.
Nere tokitik hamar bat metrora, taberna moduko bat ipini dute, neretzat primeran!
Patrixiren zain nagoela, kroketa batzuk jan, ardo piskat edan, agian zorte piskat edukiko dut eta berehala agertzen da. Dena den bakarrik ahal da egon, denetik dago eta oraintxe bertan trikitixa hasi dira jotzen.
Ze giro jartzen duen trikitixak!!! Neri pila gustatzen zait. Berriro jaiotzen ba naiz, ziur egon, nik ikasiko dudala.
Mostradorearen ondoan nago eta oraintxe ohartu naiz, ez dela Eulien taberna, astoeena baizik. Kamareroa asto koskor bat da, hiru edo lau urtekoa, tipo sanoa ematen du, baino egosgor xamarra.
Nahi dut zerbait irakurri…egur batean idatzita dago, lepoa ezin dut gehiago luzatu. Azkenean aulki batera igo izan behar dut irakurtzeko.

Zuk irakurri nahi duzun esaldia
zuk idatzi behar duzu.


Ez dakit zer esan… nere lana kostatu zait irakurtzea eta gero hori.. Lehen esan dut egosgorra dela eta agian ez, agian ez da egosgorra eta arrazoia du. Bakoitza dena izan behar du. Neurri batean behintzat.
Oraintxe beste egur bat ikusi dut, zerbait idatzita dago. Zalantzan nago joan hala ez…

Dakidana jakin da
eta falta zaidan guztia
ikasten dudanean,
biziak esango dit
ikaslea naizela
eta heriotzak,
ezjakina.

.
Hau gustatu zait. Asto honek ez du Poeta itxurarik, baina itxura da gutxiena.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
hurrengoa : Boterea ikusi dut